WeFact helpt u bij uw facturatie.
Ondanks de vele mogelijkheden blijft online factureren met ons pakket toch eenvoudig in gebruik. In de beveiligde omgeving kunt u een online factuur maken, versturen en betalingsherinneringen versturen. Het denkwerk wordt voor u gedaan, u hoeft alleen nog maar met een muisklik de acties te bevestigen.
Voordelen van online factureren
Een factuur online maken met WeFact brengt veel voordelen met zich mee.
U heeft een overzichtelijke administratie, omdat alle facturen op één plek worden opgeslagen.
Er zijn veel zaken die automatisch ingericht kunnen worden, doordat u digitaal factureert. Dit scheelt tijd!
WeFact voldoet aan de Peppol-eisen voor B2B-facturatie in België. Dit is vanaf 1 januari 2026 verplicht voor B2B-facturatie.
Doordat de factuur direct binnenkomt bij de klant kan deze ook direct betaald worden.
Het bijhouden van de administratie kan volledig geautomatiseerd worden.
Dankzij de mobiele facturatie app kunt u zelfs via uw mobiele telefoon of tablet een factuur maken en herinneringen van de factuur versturen.
Hoe regel ik mijn eigen online facturatie?
Wanneer u met WeFact begint stelt u allereerst een aantal instellingen in. Deze instellingen automatiseren al een aantal zaken. Zo kunt u bijvoorbeeld het factuurnummer en betalingstermijn invullen. Ook kun u uw huisstijl inrichten in WeFact. Staat alles goed? Dan kunt u beginnen met een factuur maken. Nadat u de factuur heeft verstuurd, houdt WeFact de betalingstermijn voor u in de gaten. U weet dus precies wanneer u een herinnering kunt versturen!
Online factureren versus factureren met Excel
Het grootste voordeel van online facturatiesoftware versus Excel is dat u er tijd mee spaart én dat u minder snel fouten maakt. Dit komt omdat u in Excel veel handmatige acties moet verrichten. Naast het maken van facturen, kunt u nog veel meer in WeFact. U kunt namelijk ook offertes maken en aankoopfacturen verwerken.
Voorbeeld factuur
Een factuur heeft altijd een logische structuur. Het is belangrijk dat een aantal verplichte gegevens worden opgenomen in de factuur. Door gebruik te maken van ons systeem, bent u verzekerd van een goede factuur. Hieronder ziet u een voorbeeldfactuur:
Factureren
WeFact voorkomt veel gemaakte fouten zoals verkeerde BTW-optellingen. Ook kunt u periodiek factureren.
Relaties
Beheer uw debiteuren en crediteuren en houdt uw relaties op de hoogte via een mailing.
Uw eigen huisstijl
WeFact geeft u grote vrijheid over de uitstraling en opmaak. Upload uw logo of gebruik uw briefpapier.
Herinneringen of aanmaningen
Houd uw openstaande facturen in de gaten en stuur een herinnering na verstrijken van een betalingstermijn.
Verschillende betaalmethoden
Biedt uw klant de mogelijkheid om een factuur te betalen via bankoverschrijving, Bancontact en domiciliëring.
Producten
Voeg uw producten en diensten toe om sneller een factuur of offerte te maken.
Statistieken en BTW overzicht
Altijd een actueel en helder inzicht in uw administratie. Tevens is er een btw-aangifte overzicht.
Exporteren
Exporteer uw gegevens naar Excel, PDF of het boekhoudpakket van uw accountant.
Gebruikt u nog Excel of Word?
Het bijhouden van uw administratie hoeft niet veel tijd te kosten. WeFact helpt u om met minimale inspanning uw administratie op orde te houden. Wij helpen u graag met het overzetten van uw gegevens.
Vele ondernemers hebben de stap inmiddels genomen!