Online factureren

Online factureren

Het opstellen van facturen kan veel tijd in beslag nemen. Het is belangrijk dat er geen fouten worden gemaakt en dat alle gegevens op de factuur staan. Door uw online administratie bij te houden, houdt u meer tijd over!



WeFact

WeFact helpt u bij uw facturatie.

Ondanks de vele mogelijkheden blijft online factureren met ons pakket toch eenvoudig in gebruik. In de beveiligde omgeving kunt u een online factuur maken, versturen en betalingsherinneringen versturen. Het denkwerk wordt voor u gedaan, u hoeft alleen nog maar met een muisklik de acties te bevestigen.

Voordelen van online factureren

Een factuur online maken met WeFact brengt veel voordelen met zich mee.

  1. U heeft een overzichtelijke administratie, omdat alle facturen op één plek worden opgeslagen.

  2. Er zijn veel zaken die automatisch ingericht kunnen worden, doordat u digitaal factureert. Dit scheelt tijd!

  3. WeFact voldoet aan de Peppol-eisen voor B2B-facturatie in België. Dit is vanaf 1 januari 2026 verplicht voor B2B-facturatie.

  4. Doordat de factuur direct binnenkomt bij de klant kan deze ook direct betaald worden.

  5. Het bijhouden van de administratie kan volledig geautomatiseerd worden.

  6. Dankzij de mobiele facturatie app kunt u zelfs via uw mobiele telefoon of tablet een factuur maken en herinneringen van de factuur versturen.

Hoe regel ik mijn eigen online facturatie?

Wanneer u met WeFact begint stelt u allereerst een aantal instellingen in. Deze instellingen automatiseren al een aantal zaken. Zo kunt u bijvoorbeeld het factuurnummer en betalingstermijn invullen. Ook kun u uw huisstijl inrichten in WeFact. Staat alles goed? Dan kunt u beginnen met een factuur maken. Nadat u de factuur heeft verstuurd, houdt WeFact de betalingstermijn voor u in de gaten. U weet dus precies wanneer u een herinnering kunt versturen!

Online factureren versus factureren met Excel

Het grootste voordeel van online facturatiesoftware versus Excel is dat u er tijd mee spaart én dat u minder snel fouten maakt. Dit komt omdat u in Excel veel handmatige acties moet verrichten. Naast het maken van facturen, kunt u nog veel meer in WeFact. U kunt namelijk ook offertes maken en aankoopfacturen verwerken.

Voorbeeld factuur

Een factuur heeft altijd een logische structuur. Het is belangrijk dat een aantal verplichte gegevens worden opgenomen in de factuur. Door gebruik te maken van ons systeem, bent u verzekerd van een goede factuur. Hieronder ziet u een voorbeeldfactuur:

Facturen maken

Factureren

WeFact voorkomt veel gemaakte fouten zoals verkeerde BTW-optellingen. Ook kunt u periodiek factureren.

ZZP administratie relaties beheren

Relaties

Beheer uw debiteuren en crediteuren en houdt uw relaties op de hoogte via een mailing.

Uw eigen huisstijl gebruiken

Uw eigen huisstijl

WeFact geeft u grote vrijheid over de uitstraling en opmaak. Upload uw logo of gebruik uw briefpapier.

Herinneringen of aanmaningen versturen

Herinneringen of aanmaningen

Houd uw openstaande facturen in de gaten en stuur een herinnering na verstrijken van een betalingstermijn.

Verschillende betaalmethoden

Verschillende betaalmethoden

Biedt uw klant de mogelijkheid om een factuur te betalen via bankoverschrijving, Bancontact en domiciliëring.

ZZP administratie uw producten toevoegen

Producten

Voeg uw producten en diensten toe om sneller een factuur of offerte te maken.

ZZP administratie statistieken en overzicht

Statistieken en BTW overzicht

Altijd een actueel en helder inzicht in uw administratie. Tevens is er een btw-aangifte overzicht.

Exporteer uw ZZP administratie

Exporteren

Exporteer uw gegevens naar Excel, PDF of het boekhoudpakket van uw accountant.

Gebruikt u nog Excel of Word?

Het bijhouden van uw administratie hoeft niet veel tijd te kosten. WeFact helpt u om met minimale inspanning uw administratie op orde te houden. Wij helpen u graag met het overzetten van uw gegevens.

Vele ondernemers hebben de stap inmiddels genomen!

Two Step Marketing maakt gebruik van WeFact

“Na evaluatie vonden we WeFact erg prettig werken. Het inrichten is eenvoudig en het online factureren bespaart veel tijd. De betrokkenheid en de persoonlijke benadering van WeFact viel op. Ze bellen netjes terug en lossen je vraag op. Je ervaring wordt meegenomen en daardoor wordt het systeem bij elke update beter.”

— Kamiel van Riel, Two Step

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u aankoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Wat vroegen andere gebruikers zich af?

Online factureren zorgt voor veel tijdwinst, minder fouten en met het meesturen van een Bancontact-betaallink bevordert het ook betalingen. Doordat de data veilig in de cloud staat, gaat data niet verloren wanneer uw computer kapot gaat en heeft u overal toegang tot uw administratie.

Ja, veiliger zelfs dan in Word of Excel bestanden op uw computer. Uw administratie zit achter een login en data is gecodeerd opgeslagen. U benadert WeFact via uw browser over een beveiligde verbinding, even veilig als hoe u online bankiert.

Nadat u ingelogd bent kunt u een bestaande klant kiezen of een nieuwe klant aanmaken (en direct zoeken in het register van Kruispuntbank van Ondernemingen). Klik nu op factuur maken en de klant is geselecteerd en selecteer de producten en vul de prijzen in die u wilt factureren. WeFact zorgt voor een factuurnummer, factuurdatum en de juiste (BTW) optellingen.

WeFact wordt door ondernemers geroemd voor de gebruiksvriendelijkheid. De factuur software helpt u foutloos en efficiënt een factuur aan te maken, met 1 klik op de knop per e-mail in PDF (en UBL) te versturen. Betaaltermijn verstreken? WeFact zal u hier alert op maken. Met 1 klik verstuurt u een betalingsherinnering.

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u aankoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.