Hoe kunnen wij u helpen?

search

Instellen van twee-staps authenticatie

De toegangscode per e-mail bij inloggen is nieuw sinds 18 mei 2024, deze verificatie is verplicht bij het inloggen en kunt u niet uitschakelen. In dit artikel leest u hoe u zichzelf nog beter kunt beveiligen middels een authenticator app.

Om uw administratie goed te beschermen tegen ongewenst toegang, versturen we na het invullen van de juiste gebruikersnaam en wachtwoord een toegangscode per e-mail. Dit is een zescijferige code. Deze twee-staps beveiliging voorkomt dat wanneer inloggegevens bij een vreemde bekend zijn, zij succesvol kunnen inloggen.

WeFact zal uw apparaat onthouden zodat u deze toegangscode niet bij elke inlogpoging opnieuw in hoeft te vullen (op hetzelfde apparaat).

Gebruik een authenticator app

Om uw administratie extra te beveiligen kunt u gebruik maken van twee-staps authenticatie. Door het inschakelen wordt er na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd naar een authenticatiecode. Deze authenticatiecode kunt u vinden in een app op uw mobiele telefoon.

Accepteer onzemarketingcookiesom deze inhoud te bekijken.

Inschakelen van twee-staps authenticatie met de authenticator app

  • Gebruik rechtsboven in de WeFact administratie het gebruikersicoontje om naar uw profielinstellingen te gaan.
  • Download een authenticator app, zoals Google Authenticator voor iPhone of Android.
  • Scan de weergegeven QR-code met de mobiele app.
  • Vul in WeFact de code in die op de authenticatie app verschijnt.
  • Vul in WeFact uw persoonlijke mobiele telefoonnummer in, u ontvangt een bevestigingscode.
  • Verifieer met de zojuist ontvangen SMS-code.

U heeft nu succesvol twee-staps authenticatie ingeschakeld!
De eerstvolgende keer dat u inlogt zal WeFact na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord om een authenticatiecode vragen. Deze authenticatiecode kunt u in de authenticator app op uw mobiele telefoon terugvinden.

U kunt ervoor kiezen om uw browser 14 dagen te vertrouwen. In dat geval hoeft u gedurende deze periode geen authenticatiecode in te voeren bij het inloggen. Vinkt u deze optie niet aan, dan zal WeFact bij elke inlogpoging om een nieuwe code vragen via de authenticator app.

Ik heb de authenticator app niet meer. Hoe log ik nu in?

Heeft u niet meer de beschikking over de authentcator app? Klik dan hier voor een uitleg hoe u toch kunt inloggen.

Twee-staps authenticatie uitschakelen

Wilt u de twee-staps authenticatie beëindigen? Klik dan hier.

Niet gevonden wat u zocht?