Aanhef toevoegen
In de huisstijl kunt u eenvoudig een aanhef toevoegen om te gebruiken in uw correspondentie. Het is mogelijk om een aanhef te gebruiken in zowel de PDF documenten als in e-mailberichten.
Aanhef in PDF document
Kies in het menu voor "Instellingen" submenu "Huisstijl". Klik in de linkerkolom onder PDF bestanden op het document waar de aanhef gewenst is. Door het tekstblok met het klantadres aan te klikken, kan onderaan worden gekozen voor "Klantadres met aanhef". De aanhef is nu in het waarde veld toegevoegd. U kunt vervolgens zelf bepalen welke aanhef u voor een man en vrouw wenst te gebruiken door eentekst in te geven (bijvoorbeeld meneer) tussen:
- [is_man]…[/is_man]
- [is_vrouw]…[/is_vrouw]

Aanhef in e-mailbericht
Kies op de huisstijlpagina in de rechterkolom onder E-mailberichten voor het gewenste e-mailbericht. Hier is het tekstbericht volledig naar wens aan te passen. In het e-mailbericht dienen de variabelen handmatig toegevoegd te worden. Dit kan middels de beschikbare variabelen kolom aan de rechterzijde van het bericht. Zet de cursor op de gewenste positie in het tekstbericht en klik op "Condities" en vervolgens "Klant is man" en "Klant is vrouw". De gewenste aanhef is vervolgens tussen de condities te plaatsen.
Voorbeeld in e-mailbericht factuur
Beste [is_man]heer[/is_man][is_vrouw]mevrouw[/is_vrouw] [factuur_voorletters] [factuur_achternaam],

Naast de gebruikelijke aanhef voor man en vrouw, zijn er ook drie andere condities beschikbaar die u kunt gebruiken in uw huisstijl:
- [is_familie]...[/is_familie]
- [is_afdeling]...[/is_afdeling]
- [aanhef_onbekend]...[/aanhef_onbekend]