Factuurdatum bepalen van abonnement

In WeFact kunt u bepalen wanneer een factuur voor een abonnement wordt klaargezet. Dit kan op twee manieren:

1. Voor alle abonnementen tegelijk

U kunt instellen dat abonnementen standaard een bepaald aantal dagen voorafgaand aan de abonnementsperiode gefactureerd worden. Ga hiervoor in het menu naar "Instellingen" onderdeel "Abonnementen".  Bovenaan de pagina vindt u de instelling "Abonnementen vooraf factureren".  Hier kunt u aangeven hoeveel dagen van tevoren de factuur als concept moet worden klaargezet. Dit geldt voor alle abonnementen in uw WeFact-administratie.

Abonnementen vooraf factureren

2.  Per abonnement afzonderlijk

Wilt u per abonnement bepalen wanneer de factuur wordt klaargezet? Controleer dat de algemene instelling "Abonnementen vooraf factureren" op "0" dagen staat. Vervolgens kunt u in het abonnement zelf een specifieke datum ingeven bij "Factureren op". Hiermee bepaalt u per abonnement de exacte datum waarop de conceptfactuur wordt klaargezet. 

Datum wijzigen bij abonnement

Tip

Wilt u dat de factuur uit het abonnement niet alleen klaargezet wordt, maar ook direct automatisch verstuurd wordt vanuit het abonnement? Dan dient u dit apart in te stellen. Hoe u dit doet, leest u in het volgende helpartikel:
Facturen uit een abonnement automatisch versturen

 

Toon rubrieken Verberg rubrieken

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u aankoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.