WeFact biedt u de mogelijkheid om uw offerte in delen te factureren. Dankzij deze functionaliteit kunt u snel en eenvoudig, zonder handmatige berekeningen, een aanbetalingsfactuur en restfactu(u)r(en) opstellen voor uw klanten.
Deelfacturen instellen
U kunt op twee verschillende manieren de deelfacturen opmaken vanuit de offerte.
1. Vanuit de aanmaak- en bewerkpagina
U kunt direct vanuit de aanmaak- en bewerkpagina de deelfacturen opstellen. Onderaan de aanmaak- en bewerkpagina, naast de totaalbedragen, vindt u een actieknop om de verdeling te maken.
2. Vanuit de geaccepteerde offerte
Open in het offertemenu de gemaakte offerte. Hier vindt u aan de rechterzijde onder “Overige acties” de optie “Offerte in delen factureren”.
Deelfacturen: vast bedrag of procentueel
U kunt u deelfacturen maken op basis van:
€ (een vast bedrag)
% (een percentage van de offerte)
Bevestigen en facturen klaarzetten
Vink de delen aan die u wilt factureren en bevestig de actie met de blauwe actieknop. U kunt dit deel voor deel klaarzetten of meerdere delen in één keer. Let op: het bedrag op de restfactuur wordt automatisch berekend en kunt u niet wijzigen. Dit restant wordt als laatste deelfactuur gefactureerd.
Inzicht in delen factureren
Boven in het scherm vindt u nu de deelfacturen die als conceptfactuur klaarstaan voor verzending.
Restantfactuur
Op de restantfactuur wordt het resterende bedrag verrekend. Op deze restantfactuur worden de reeds gefactureerde delen ook netjes vermeld. Heeft u een korting toegepast over de gehele offerte, dan wordt deze korting ook toegevoegd op alle deelfacturen. De bedragen worden per deelfactuur juist berekend.
Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u inkoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.