Kostencategorieën gebruiken

Het is in WeFact mogelijk om bij inkoopfacturen op factuurregelniveau een kostencategorie te bepalen zodat de uitgaven gespecificeerd worden. Voorbeelden van kostencategorieën: huur, telefonie, reiskosten, reclame en eten & drinken.

Bij een crediteur kunt u ook bij voorbaat een voorkeurskostencategorie kiezen. U kunt dit doen door een boekingsregel aan te maken. Lees hier meer over boekingsregels.

Handmatige kostencategorieën of ophalen uit het boekhoudpakket

Er zijn 2 manieren waarop u gebruik kunt maken van kostencategorieën, namelijk handmatig instellen of gebruik maken van grootboekrekeningen uit het boekhoudpakket:
  1. Lees hier hoe u handmatig kostencategorieën in kunt stellen.
  2. Lees hier hoe u grootboekrekeningen uit het boekhoudpakket kunt gebruiken. 
Beide instellingen kunt u terugvinden door in het menu naar "Instellingen" te gaan en vervolgens naar het onderdeel "Inkoop". Vervolgens kunt u onder het kopje "Inkoop uitgaven specificeren" uw keuze maken.
Toon rubrieken Verberg rubrieken

Klaar om 30 dagen
gratis te proberen?

Met WeFact maakt u sneller en zonder fouten online facturen, verwerkt u aankoopfacturen en heeft u grip op uw administratie! Test alle functionaliteiten zonder beperkingen met de gratis proefperiode.

Maak gebruik van de gratis opstartservice

  • Wij maken uw huisstijl na
  • Importeren van klanten en leveranciers
  • Importeren van producten

Maak een proefperiode aan

Bedankt voor uw aanvraag. We hebben u een e-mail gestuurd met verdere instructies.
Bezig met laden Een ogenblik geduld...

Geen betaalgegevens nodig

Accepteer onze marketingcookies om deze inhoud te bekijken.